Scroll Top
Arla
Arlakadabra

TTV Media utvecklade och pitchade ett koncept för Arla för hur man skulle kunna få ut mer av sina mjölkpaketspaneler (baksidorna på mjölkpaketen).

Konceptet gick upp på att skapa korta, roliga och inspirerande barnprogram fyllda med tips, trix, pyssel och enklare recept. Programmen släpptes med jämna mellanrum under flera år för att göra arlakadabra till en levande och inspirerande plats.

Filmerna var helt och hållet varumärkesbyggande och inga produkter såldes i avsnitten. Syftet var att skapa en positiv bild av Arla för kommande konsumenter.

Innehållet i filmerna baserades på populära google-sökningar och att de inte upplevs som reklam har gjort att vissa pysselfilmer används i skolor för att inspirera till kreativitet och pyssel.

När barnprogrammen lanserades ökade antalet unika besökare på Arlakadabra från cirka 12.000 till över 300.000 besökare/år.

besökare per år
Från 12.000
Till 300.000
Idé och koncept

Johan Stillman och Ingemar Falk

Projektledare

Ingemar Falk

Redaktör

Mats Bergendahl

Redigering

Dan McEnroe

Arla svenskt smör

En av de vanligaste googlesökningarna när det gäller matlagning är ”rädda bearnaisesås”. För att hamna högst upp vid denna sökning ville Arla Svenskt Smör producera korta, inspirerande och lärorika filmer som visar hur man räddar en skuren bearnaisesås. I samarbete med stjärnkocken Andreas Hedlund producerade vi ett antal olika filmer om smör.

Resultatet blev en huvudfilm där Andreas tillagar en bearnaisesås från grunden. Men även korta filmer om brynt smör, hur man räddar en bea, skirat smör etc.

Filmen om hur man räddar en bearnaisesås har över 200.000 visningar på Youtube