Från 3000 till 15000
TTV hjälper Fjällräven att producera ett flertal olika produktioner, som t.ex. produktfilmer, reportage och livesändningar.
Ansvar inför avslöjande
År 2022 inledde Fjällräven ett samarbete med cykeltillverkaren Specialized. Denna satsning avslöjades i en livesändning från Sthlm och 6 st. hubbar i Nordamerika, Europa och Sverige kopplades samman där journalister samlades för att ta del av informationen och även kunna ställa frågor live. TTV ansvarade för planering, teknik och livesändning av detta event.
Animationer och presentationer
När Fjällräven skulle presentera sin SS23-kollektion producerade TTV allt förinspelat material som reportage med designers, animerade filmer och produktpresentationer. Totalt producerade vi 26 filmer som visades för säljare och inköpare världen över under Fenix Outdoors hybrid-konferens, som även den producerades av TTV.
Polar Race - en succé
Efter ett uppehåll på grund av pandemin ska Fjällräven år 2023 genomföra Polar Race igen. Ett äventyr där 20 deltagare får åka hundspann 300 km rakt igenom vildmarken i norra Sverige. När Fjällräven skulle öppna anmälan för Polar Race 2023 gjordes det i en livesänd TV-studio. TTV ansvarade för planering, inslag och streaming av denna sändning. Suget efter att få vara med i Fjällräven Polar Race 2023 visade sig vara stort och Fjällrävens förhoppning av 3.000 anmälda nåddes med bred marginal och landade tillslut på ca. 15.000 anmälningar. De 20 vinnarna presentades sedan i en ny livesändning en månad senare som även den producerades av TTV.
PROJEKTGRUPP
PROJEKTLEDNING, KAM
Johan Stillman
Utveckling/producent
Mats Bergendahl
REDIGERING & VFX
Martin Åberg, Joakim Jarlsén, Pärlan Lundkvist, Niklas Anmyr och Stefan Johansson