Ingemar Falk
Johan Stillman
Harald Strömfeld
Dan McEnroe
Uppdrag:
Uppdraget var att tillsammans med SATS undersöka hur man kan ta träningen online och nå en ny kundkrets. TTV Media genomförde och utvärderade flera olika pilotprojekt.
Resultat:
Resultatet av utvärderingen blev välproducerade, instruktörsledda gruppträningspass specialanpassade för de länder där SATS finns: Sverige, Norge och Finland. Satsningen på onlineträning blev en succé för SATS och antalet träningspass fylls på kontinuerligt. SATS kunde sälja ett helt nytt träningsupplägg och man når även kunder i städer där det inte finns några SATS-gym. Utöver det har man kopplat onlineförsäljning av redskap och kläder till de olika klasserna.
I samband med lanseringen av det nya onlinekonceptet #traineverywere producerade vi en reklamfilm för webben som på ett kreativt och inspirerande sätt visade tittaren att man verkligen kan träna överallt. Filmen visades även i en livekampanj på Centralstationen i Stockholm.
TTV Media har även producerat flera reklamfilmer för nylanserade och kommande onlineklasser.